Blog dedicato ai pendolari e ai viaggiatori delle linee ferroviarie Tarvisio Boscoverde-Udine-Cervignano-Trieste Centrale e Gemona del Friuli-Sacile (Ferrovia Pedemontana del Friuli).

giovedì 20 settembre 2012

Appello agli amici friulani nel mondo: Salviamo la ferrovia Gemona Sacile

Con molto piacere accogliamo l’invito dei colleghi del Comitato Pendolari Spontaneo FVG a pubblicare l’appello rivolto ai Fogolars Furlans nel mondo in ordine al salvataggio della Gemona-Sacile.
 “Con emozione e orgoglio per il legame che il popolo friulano mantiene con il suo territorio, pubblico l’appello in lingua friulana (marilenghe) che un nostro amico ci ha gentilmente tradotto. Questo appello sarà contestualmente inviato a tutti i Fogolars Furlans sparsi per il mondo: ricordiamoci che proprio attraverso la ferrovia Pedemontana molti emigranti lasciarono le loro case per cercare migliori condizioni di vita all’estero. Un grazie particolare all’amico Romano Vecchiet per la redazione di questo appello in lingua italiana, già pubblicato su questo blog.
Buona lettura!

La ferade “Pedemontane” Glemone-Pinçan-Sacîl, la ferade dai emigrants, une zoie tra lis liniis feroviariis locâls dal Friûl pes bielecis dal paisaç che e travierse, ma ancje pe funzionalitât di traspuarts che e podarès esprimi, e va viers la sierade definitive volude des “Ferrovie dello Stato”.
Il lâ fûr des sinis di un tren par vie di un slac tal ultin mês di Lui, e il scjars trafic di passezîrs sul so percors, par colpe di oraris fûr dal vade e no praticabii, a saressin i motîfs che a determinin la sô fin prin da la ore.
Une infrastruture cuntune grande rilevance, che e met in colegament svelt dôs Provinciis, volude a fuart des popolazions e dai paîs interessâts, e sta par jessi sierade cence trai un colp di une aziende che aromai, dispreseant il teritori che e varès di servî, e je cognossude dome pai disservizis che e va indevant a erogâ.
La Regjon e à di fâi cuintri a chestis decisions, e à di cjapâ la ocasion par pensâ a rilançâle, metint la Pedemontane in facile coincidence cui plui impuartants trens pe Austrie di une bande e par Vignesie (e duncje Rome e Milan) di chê altre.
No vin simpri di sotstâ ae logjiche de gome! La “Pedemontane” e je un ben par ducj i citadins dal Friûl Vignesie Julie, ma tant che dutis lis liniis feroviariis locâls, un ben public dedicât e destinât a dut il Paîs. No podin fânuse puartâ vie!

Nessun commento: